_

لیفت سینه

عواملی از قبیل بالا رفتن سن، بارداری، شیردهی و کاهش وزن می‌تواند بر روی بافت سینه‌ها تاثیر بگذارد، سینه فرم طبیعی خود را از دست بدهد و حالت افتاده‌ای پیدا کند. در برخی موارد ممکن است سینه‌هایی که سایز بزرگی دارند، فرم افتاده‌تری نیز داشته باشند.در اینجا ما به شما لیفت سینه را معرفی می کنیم.

خانم‌هایی که از افتاده بودن سینه های‌خود ناراضی اند، به دنبال یافتن راهی هستند تا سینه هایشان به سمت بالا کشیده شود. در این قبیل موارد، جراحی لیفت سینه از سوی پزشک به بیمار توصیه خواهد شد. جراحی لیفت سینه که ماستوپکسی نیز نام دارد، از جمله جراحی‌ها در زمینه پلاستیک و زیبایی است که باعث می‌شود سینه‌ها به سمت بالا کشیده شوند. لازم است به این نکته اشاره کنیم که جراحی لیفت سینه تغییری در اندازه و حجم سینه‌ها ایجاد نمی‌کند، بلکه هدف از انجام این جراحی، تغییر فرم سینه می‌باشد.

خانم‌هایی که علاوه بر کشیده شدن سینه‌ها به سمت بالا، خواهان تغییر اندازه و سایز سینه نیز هستند، می‌توانند همزمان با جراحی لیفت سینه تحت جراحی پروتز سینه نیز قرار بگیرند. در جراحی لیفت سینه، گزینه‌های زیادی پیش روی جراح است. در صورتی که میزان افتادگی سینه ها کم باشد، تعداد برش‌های کمتری نیاز است. این قبیل موارد، پیش از جراحی و در طول جلسات مشاوره تعیین خواهد شد.

جذابیت اندام خانم ها با لیفت سینه (Mastopexy)

بسیاری از زنان با زایمان و یا شیر دادن متوجه می‌شوند که سینه هایشان از نظر اندازه، شکل و احساس کیفیت خودشان را از دست داده اند و شروع به شل شدن می‌کنند. بالا بردن سینه یا ماستپکسی یک عمل جراحی زیبایی است که سینه‌های شل شده مجدداً شکل گرفته و بالا می آیند بدون اینکه حجم کلی سینه تغییر کند.در ادامه به بررسی تاثیرات لیفت سینه بر اندام خانم ها می پردازیم.

تفاوت لیفت سینه

چه افرادی می توانند تحت جراحی لیفت سینه قرار بگیرند؟
یکی از سوالاتی که برای بسیاری از بیماران پیش می‌آید این است که آیا جراحی لیفت سینه برای آن‌ها مناسب است یا خیر. پاسخ به این صورت است که: گاهی بیمار از اندازه و سایز سینه‌های خود راضی است، اما احساس می کند سینه‌های افتاده‌ای دارد. در چنین شرایطی، می‌تواند از مزایای جراحی لیفت سینه بهره مند شود. اما در صورتی که خانمی از کوچک بودن سینه‌های خود ناراضی است، جراحی پروتز سینه بهترین گزینه است.

جراحی لیفت سینه چه تفاوتی با پروتز سینه دارد؟

تفاوت لیفت سینه با پروتز سینه در این است که جراحی پروتز سینه همان طور که از نامش پیدا است، با قرارگیری پروتز داخل بافت سینه، به بزرگ‌تر شدن و افزایش حجم سینه‌ها کمک می‌کند. عوامل مختلفی در تصمیم گیری بهترین روند جراحی (پروتز یا لیفت) دخیل هستند. اما در جراحی لیفت سینه، سینه‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند بی آن که تغییری در اندازه آن‌ها ایجاد شود.

آمادگی و مراقبت های قبل از لیفت سینه

قبل از این عمل حتما با بهترین جراح لیفت سینه مشورت کنید . از بیمار خواسته می‌شود استعمال سیگار و دخانیات را کنار بگذارد. نیکوتین موجود در سیگار باعث طولانی‌تر شدن روند بهبودی خواهد شد. مصرف داروهای رقیق کننده خون، داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی مانند ژلوفن، آسپیرین و نوافن باید قطع شود، چرا که این قبیل داروها احتمال خونریزی را افزایش می‌دهند. گاهی داروی جدید، طبق تجویز پزشک جایگزین این داروها خواهد شد.

توصیه می‌شود مصرف مشروبات الکلی تا حد امکان محدود و در مقابل، آب مصرف شود تا هیدراته بودن بدن نیز حفظ شود.

تاثیرات فوق العاده لیفت سینه

جراحی لیفت سینه سه هدف را دنبال می کند:

ابتدا، پوست سینه بالا برداشته و امکان حرکت دادن قسمت زیر سینه نیز فراهم خواهد شد.
سپس، نوک سینه تغییر پوزیشن پیدا می‌کند تا فرم زیبای سینه حفظ شود. نوک سینه باید در قسمت مرکزی سینه قرار بگیرد.
در پایان، با کشیده شدن بافت سینه به سمت بالا، سینه لیفت خواهد شد.
در پایان و قبل از بخیه زدن سینه ها، تقارن سینه ها نسبت به هم نیز باید بررسی شود.

این تغییر می تواند باعث بالا رفتن سطح اعتماد به نفس خانم‌ها شود. بسیاری از خانم‌ها نگران بر جای ماندن اسکار بعد از جراحی هستند. اما لازم است این را بدانید که اسکارها به مرور زمان محو خواهند شد. نگرانی بعدی در خصوص طول دوره نقاهت و مراقبت‌های لازم در این دوران است. جراحی لیفت سینه در حدود دو ساعت به طول می انجامد، بیمار بعد از پایان جراحی به اتاق ریکاوری منتقل می شود تا علائم حیاتی مانند ضربان قلب و تنفس کنترل شود. با از بین رفتن اثرات بیهوشی، بیمار مرخص خواهد شد.احساس درد و ناراحتی بعد از این جراحی بسیار کم است و معمولا با گذشت چند روز از جراحی برطرف خواهد شد. طول دوره نقاهت جراحی تا حد بسیار زیادی به شرایط جسمانی و قدرت بدنی بیمار بستگی دارد.

مراقبت های بعد از عمل ماستوپکسی

بعدازعمل شماممکن است درن (لوله تخلیه) داشته باشید که برای تخلیه ترشحات استفاده می‌شوند وقتی ترشحات به حداقل رسید این درن‌ها برداشته می شوند.

سپس پانسمان‌ها مجدد تنظیم و شما خواسته می‌شود از سوتین مخصوص استفاده کنید.

طول مدت زمان ماندن در کلینیک یا بیمارستان برای جایگزینی مایعات از دست رفته، کنترل عفونت و درد معمولاً یک شب خواهد بود.

این عمل نسبتاً یک عمل جراحی بزرگ و مهم است اگر چه بعضی از افراد بعد از ۱۰ الی ۱۴ روز می‌توانند کارهای سبک خود را انجام دهند ولی بعضی دیگر ترجیح می‌دهند یک تا دو هفته بیشتر استراحت کنند .

راه رفتن در 3 تا 4 هفته اول مفید است چون باعث بهبود گردش خون می‌شود و ایجاد شده و احتمال لخته شدن خون را کاهش میدهد .

چند روز بعد از عمل جراحی احتمالاً میزان متعارفی درد خواهید داشت که با مسکن مناسب کنترل می‌شود.

ایجاد اسکار( جای زخم ) پس از جراحی یک عارضه نمی‌باشد و یک رویداد عادی محسوب می‌شود.

باید انتظار داشته باشید جای زخم‌ها در آغاز قرمز، برجسته و حتی همراه با خارش باشند اما به مرور زمان محو و صاف می‌شوند این حالت طبیعی فرایند جوش خوردن زخم است از چند ماه تا یک سال طول بکشد تا کامل شود.

وضعیت خواب تا دو ماه رو به پشت است به هیچ عنوان نباید به سینه فشار وارد شود داشتن جوراب واریس زیر زانو و سوتین مناسب برای روز عمل الزامی است .

دوره نقاهت و نکات مهم بعد از لیفت سینه

طول دوره نقاهت لیفت سینه در هر بیمار متفاوت است و به فیزیک بدنی و سن بیمار بستگی دارد. بهتر است بیمار یک هفته را کامل در منزل استراحت کند و بعد از بهبودی کامل به محل کار خود برگردد. انجام فعالیت‌های شدید بدنی، خم و راست شدن ها و ورزش کردن به مدت حداقل چهار تا شش هفته ممنوع می‌باشد.

بعد از جراحی، خوابیدن بر روی سینه‌ها ممنوع است، چرا که این کار باعث تغییر فرم سینه ها خواهد شد. در طول سپری شدن دوره نقاهت نباید هیچ گونه فشاری به سینه‌ها و بخیه‌ها وارد شود. استفاده از پستان بند مخصوص به مدت شش هفته توصیه می‌شود.

میزان درد بعد از جراحی معمولا برای بیمار قابل تحمل است. با این حال داروهای مسکن از سوی پزشک برای بیمار در نظر گرفته خواهد شد. البته مصرف داروهای رقیق کننده خون و آسپیرین تا دو هفته بعد از جراحی ممنوع است.

روز بعد از جراحی بیمار می‌تواند استحمام کند. استفاده از پستان بند مخصوص به مدت شش هفته توصیه می‌شود. اسکارها بعد از گذشت هشت تا دوازده ماه محو خواهند شد. احتمال مشاهده تورم و التهاب در سینه ها‌وجود دارد، که البته به مرور زمان و طی دو تا شش هفته برطرف خواهد شد.

نتایج جراحی لیفت سینه بر اندام زنان

جراحی لیفت سینه نتایج طولانی و درخشانی را به همراه دارد و خوش بختانه دیگر نیازی به انجام مجدد این جراحی نخواهد بود. بیمارانی که تحت این جراحی قرار می‌گیرند، باید این مورد را در نظر داشته باشند که بالا رفتن سن و نیروی جاذبه می‌تواند بر روی سینه ها تاثیر بگذارد و این احتمال وجود دارد که سینه‌ها در آینده کمی فرم افتاده به خود بگیرند.

خانم‌ها بعد از جراحی لیفت سینه باید وزن بدنی خود را در حالت ایده آل نگه دارند و به رژیم غذایی خود اهمیت دهند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد