_

پروتز سینه

عمل اصلاح سینه‌ها به وسیله پروتز سینه یا ایمپلنت عملی است که توسط جراح پستان و جراح پلاستیک قابل انجام است. این عمل از جراحی‌هایی محسوب می‌گردد که دارای دو جنبه زیبایی و درمانی را دارا هستند. در مواردی مانند بازسازی پستان پس از سرطان سینه و عمل ماستکتومی می‌توان با توجه به نقش حیاتی پستان در بانوان این عمل را نوعی عمل درمانی دانست و حتما باید توسط بهترین جراح پروتز سینه که می‌شناسید انجام شود.

از دید زیبایی نیز بزرگ کردن سینه به‌ وسیله‌ی عمل پروتز سینه، یک عمل زیبایی ایمن و با حداقل تهاجم است که در یک پروسه‌ی کوتاه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. انجام یک جلسه مشاوره با جراح پروتز سینه قبل از عمل جراحی ضروری است در این جلسه فرد معاینه شده با توجه به سایز طبیعی پستان‌ها، عرض سینه، علاقه بیمار، شرایط بافت پستان و تجربه تخصصی پزشک مناسب‌ترین پروتز از نظر اندازه، جنس و فرم پروتز برای فرد انتخاب می گردد.

حقایقی که درباره پروتز سینه باید بدانید

افزایش حجم سینه بستگی به ساختار بدن بیمار دارد و میزان آن باید متناسب با سایر قسمت‌های بدن رعایت شده باشد. در این روش جراحی از پروتز سینه به منظور ایجاد یک سینه بزرگتر، پرتر و یا جایگزینی حجمی از سینه که در حین حاملگی یا کاهش وزن از بین رفته استفاده میگردد. پروتز سینه به تنهایی برای بازسازی پستان‌هایی که افتادگی شدید دارند مناسب نمی‌باشد و در کنار آن باید لیفت سینه نیز انجام شود.

مراحل کامل جراحی پروتز سینه

مرحله اول عمل جراحی پروتز سینه

بیهوشی:در مرحله اول بیمار توسط تکنسین‌های بیهوشی تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد.

مرحله دوم عمل جراحی پروتز سینه

برش جراحی:در این مرحله برش‌های لازم برای قرار دادن پروتز در نواحی مورد نظر داده می‌شود که احتمال ماندن جای زخم و اسکارها به حداقل برسد، برش در هاله اطراف نوک سینه،برش در ناحیه زیر سینه و روی چین افقی زیر سینه،برش در زیر بغل اتفاق میفتند.

این برش‌ها بر اساس نوع و شکل پروتز ها (در پروتز سینه پروتز ها به دوشکل اشکی و گرد مورد استفاده قرار می گیرند)، در جراحی بزرگ کردن و حجیم نمودن سینه، مهارت جراح اهمیت بالایی دارد.

 

مرحله سوم عمل جراحی پروتز سینه:وارد کردن و جایگذاری پروتز

در پروتز سینه از دو محل برای قرار دادن پروتز سینه می توان استفاده کرد

در بالای عضله سینه و در زیر عضله سینه

مرحله چهارم عمل جراحی پروتز سینه:

بستن زخم ها و پانسمان

در این مرحله شکاف ایجاد شده برای قرار دادن پروتز های سینه توسط نخ های قابل جذب بخیه زده می‌شود و بروی آن چسب‌های استریل قرار داده می‌شود و در انتها از سینه بند طبی که از قبل باید تهیه شده باشد استفاده می‌شود.

انتخاب بهترین جراح پروتز سینه در تهران

اگر قصد انجام جراحی پروتز سینه دارید بهتر است قبل از هرگونه اقدامی در این خصوص نمونه کارهای جراح سینه مورد نظر خود را بررسی کنید و یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا در مورد تمامی نکات لازم در خصوص جراحی پروتز سینه اطلاعات لازم را کسب نمایید. دکتر رضا وقردوست با تخصص لازم در این امر مطمئنا می‌تواند به شما کمک زیادی کند فقط کافی است که نمونه کارهای داخل سایت را بازدید کنید و با شماره تماس‌های داخل سایت ارتباط برقرار کنید.

هزینه پروتز سینه چقدر است؟

هر ساله مبلغ خدمات جراحی درصدی افزایش می‌یابد. همچنین همیشه با افزایش مبلغ ارز مواجه بوده ایم. البته نمی ‌توان به طور دقیق مقدار این مبلغ را بیان کرد. و این مبلغ بعد از مشورت با پزشک معلوم می‌شود و هزینه عمل پروتز سینه تنها زمانی مشخص می‌ شود که بیمار معاینه شود.

مراقبت های قبل از پروتز سینه

اولین اقدام قبل از عمل پروتز سینه
انتخاب یک جراح سینه متبحر و چیره دست، اولین اقدامی است که قبل از جراحی پروتز سینه می‌بایست در مورد آن دقت کافی صورت گیرد.

جراح متخصص در زمان مشاوره ، در رابطه با اقداماتی که باید قبل از عمل پروتز سینه رعایت شود توضیحاتی را برای متقاضی این جراحی تشریح می‌نمایند.

افزون بر این‌، جراح متخصص طی جلسه مشاوره ؛ از میزان انتظار فرد از نتیجه جراحی جویا می‌شود و با توجه به مواردی اعم از ابعاد قفسه سینه بیمار ، وضعیت بدنی و تناسب اندام وی و همچنین مد نظر داشتن سطح انتظار وی از این جراحی؛ نوعی از پروتز سینه را که متناسب با شرایط او باشد پیشنهاد می کند.

در این جلسه ، جراح در رابطه با محل برش و موقعیت جایگذاری پروتز سینه نیز با بیمار صحبت می نماید.

همچنین توجه داشته باشید که چنانچه سابقه ابتلا به سرطان سینه در نزدیکان درجه یک شما وجود دارد، حتما بایستی این مسئله را در زمان مشاوره به اطلاع پزشک خود برسانید.

در صورت ابتلا به بیماری های زمینه‌ای خاص از جمله دیابت، آسم، بیماری های کبدی و بیماری های قلبی – عروقی ؛ پزشک خود را آگاه نمایید زیرا برخی از بیماری ها مانع انجام عمل پروتز سینه می‌شوند.

همچنین در صورتی که سابقه انجام جراحی‌های قبلی دارید پزشک خود را در این رابطه نیز باید در جریان قرار دهید.

اقدامات مهمی که قبل از پروتز سینه باید رعایت شود

پیش از انجام این جراحی ، حتما باید تست حاملگی انجام شود؛ چرا که در صورت بارداری انجام عمل پروتز سینه ممکن نخواهد بود.
آزمایشات و عکس هایی که در صورت لزوم ، جراح ممکن است برای‌تان تجویز کرده باشد را قبل از عمل انجام داده و نتیجه آن را در اختیار جراح خویش قرار دهید.
از ۸ ساعت قبل از عمل پروتز سینه نباید چیزی بخورید و بنوشید، چرا که در روز عمل می بایست ناشتا باشید.
شب قبل از عمل حتما استحمام نمایید، زیرا تا چند روز پس از جراحی پروتز سینه، دوش گرفتن برای تان ممنوع خواهد بود.
به طور کلی مصرف داروهای ضد التهاب و داروهایی مثل ژلوفن، بروفن و آسپرین که اثر انعقاد خون دارند را از یک هفته قبل از جراحی قطع کنید.
از ۲ هفته قبل از عمل پروتز سینه می‌بایست از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید، چرا که سبب تشدید خونریزی می شود.
چنانچه پرسشی در زمینه جراحی پروتز سینه ذهن تان را درگیر کرده است، حتما آن را از جراح معالج خود بپرسید؛ من باب مثال برخی افراد این طور تصور می کنند که در صورت انجام جراحی پروتز سینه دیگر امکان شیردهی برای آن ها وجود نخواهد داشت؛ در پاسخ به این پرسش باید گفت که خیر ، جراحی پروتز سینه هیچ خللی به مجاری شیردهی وارد نکرده و در نتیجه پس از انجام این جراحی فرد قابلیت شیردهی به نوزاد خود را خواهد داشت.

مراقبت های بعد از پروتز سینه

دوره نقاهت پس از جراحی پروتز سینه ۱ روز جراحی:
پس از انتقال به قسمت ریکاوری در اتاق عمل، شما از لحاظ پایدار بودن علایم حیاتی و سلامت کلی تان بدنبال بیهوشی و عمل جراحی، تحت مانیتور و مراقبت قرار می گیرید.

معمولا” در همان روز پس از عمل مرخص می‌شوید و قبل از ترخیص توصیه‌هایی را در مورد نحوه مراقبت از سینه‌ها و رسیدگی به زخم های جراحی و داروهای مصرفی برای تسکین درد و کاهش عفونت و همینطور زمان ویزیت بعدی با جراحتان دریافت خواهید کرد .

در منزل با توجه به اثرات حاصل از داروهای بیهوشی، احساس سنگینی و گیجی می کنید و ممکن است حالت تهوع را نیز تجربه کنید و بهتر است که حتما فردی قابل اعتماد در ۲۴ساعت اول در کنارتان حضور داشته باشد.

مطمئن باشید که کسی را که برای مراقبت از خودتان انتخاب کردید، بداند که دقیقا چه کاری باید انجام دهد و بهتر است در مشاوره قبل عمل وی را با خود بیاورید و همین طور توصیه‌های و راهنمایی‌های پس از عمل را که از زمان ترخیص دریافت کرده‌اید کاملا با وی درمیان بگذارید.اگر طبق دستورات پزشک عمل کنید، دوران نقاهت پروتز سینه راحت سپری می شود.

شما می‌توانید از همان روز انجام عمل با تایید جراح‌تان راه رفتن را شروع کنید. هر چه سریعتر پس از عمل شروع به راه رفتن کنید چرا که موجب کاهش تورم وکم کردن احتمال تشکیل لخته در پاهایتان می‌شود.

قهرمان بازی در نیاورید و مرتب استراحت کرده و داروهای ضد دردتان را آنگونه که تجویز شده است مصرف نمایید.

نکات مهم بعد از عمل پروتز سینه

بعد از عمل، بیماران یک شب در کلینیک و بیمارستان بستری می‌مانند تا مراقبت های لازم جهت کنترل عفونت و کنترل درد انجام شود.

بعد از عمل سینه‌های شما ورم کرده و ممکن است کمی کبود شده باشد این حالت طبیعی است و به مرور زمان از بین میرود. بعد از عمل ممکن است به نظر برسد که سینه خیلی در بالا قرار گرفته این حالت نیز عادی است و طی دو ماه اول پایین آمده و به حالت طبیعی باز می گردد.

برای مدت چند ماه بعد از عمل( با توجه به نظر پزشک ) باید از سوتین‌های مخصوص استفاده کنید.

برداشتن پانسمان بعد از گذشت ۴ الی ۵ روز بعد از عمل منعی ندارد.

حرکت دست برای مدتی محدود خواهد بود و رانندگی برای یک ماه ممنوع می‌باشد زیرا باعث درد خواهد شد.

این عمل نسبت به عمل‌های دیگر دردناک است برای کنترل درد در منزل فقط از قرص استامینوفن کدئین و یا شیاف استامینوفن استفاده کنید.

7تا 10روز بعد از عمل می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود برگردید ولی از انجام کارهای سنگین بپرهیزید. ولی زمان بازگشت به کلیه فعالیت ها در حدود ۴-۶ هفته بعد از عمل است.

انجام ورزش سبک بعد از دوماه و ورزش سنگین بعد از ۶ماه بلامانع است. داشتن سوتین مناسب برای روز عمل الزامی است.

توصیه هایی که برای پروتز سینه باید رعایت کنید

۱-رژیم غذایی: با مایعات شروع کرده و در صورت تحمل رژیم معمول و ترجیحا” کم نمک را آغاز نمایید.

۲-پرهیز از یبوست و کارکرد مختل روده‌ها با توجه به بی حرکتی و اثرات بیهوشی: با مصرف مایعات فراوان و میوه و سبزیجات تازه و در صورت لزوم استفاده از ملین‌ها

۳-مصرف آناناس تازه برای تسریع در جذب کبودی و تورم پس از عمل بدلیل غنی بودن آن ازماده بروملین و ویتامین ث

۴-محدود کردن مصرف نمک برای حداقل ۲ هفته برای کاهش تورم و احتمال تجمع مایع

۵-پرهیز از مصرف سیگار والکل برای حداقل ۴ هفته پس از عمل پروتز سینه، بخصوص در همراهی با داروهای مسکن خواب آور

۶-مصرف مرتب و کامل داروهای تجویز شده بوسیله جراح‌تان تا آخر

۷-پرهیز از مصرف آسپیرین و داروهای مشابه مگر با هماهنگی با پزشک

دوره نقاهت پروتز سینه (چند روز اول پس از عمل)

در چند روز اول پروتز سینه معمولا درد در ناحیه برش جراحی و فشار در روی قفسه سینه تان احساس خواهید کرد. معمولا این مسائل قابل تحمل هستند، ولی بر اساس توصیه های پزشک‌تان از داروهای مسکن استفاده کنید.

ممکن است تمایل به مصرف داروهای بدون نیاز به تجویز و نسخه پزشک برای تسکین درد داشته باشید ولی باید مطمئن شوید که جزو داروهایی باشند که جراح پلاستیک‌تان مصرف آن ها را بی خطر ذکر کرده باشد.

پس از ۲ روز معمولا اجازه حمام کردن به شما داده خواهد شد، ولی باز هم آن را با تایید جراح‌تان انجام دهید.

توصیه می شود که در چند روز اول پس از عمل پروتز سینه، روزانه حداقل ۳ بار راه بروید تا خطر ایجاد لخته خون را کاهش دهید.

دوره نقاهت جراحی پروتز سینه ( پس از یک هفته )

به احتمال زیاد شما پس از یک هفته به کارتان برخواهید گشت، مگر کار شما نیازمند جا به جا کردن اجسام سنگین، خم شدن زیاد و فعالیت‌های کششی شدید باشد. از طرفی ممکن است احساس کنید آماده از سرگیری فعالیت‌های اجتماعی تان هستید ولی صبور باشید. برای ۱ تا ۲ هفته پس از عمل و یا تا زمانی که داروهای مسکن خواب آور مصرف می‌کنید، از رانندگی پرهیز نمایید.

تا زمانیکه حرکات کامل و در تمام جهات شانه و بازوهایتان را بدست نیاورده‌اید، از رانندگی پرهیز کنید.

دوره نقاهت پروتز سینه ( حدود دو هفته پس از عمل )
در این زمان وضعیت شما تا حد زیادی به نرمال نزدیک تر شده است و انرژی کافی را احساس خواهید کرد. احتمالا” هنوز سینه بند طبی را در تمام مدت استفاده می‌کنید ولی متاسفانه هنوز نمی‌توانید برای ورزش به سالن ورزشی بروید. در این زمان فعالیت‌های روزمره‌تان بجز برداشتن اجسام سنگین به وضع طبیعی برگشته است.

دوره نقاهت پروتز سینه (سه تا چهار هفته پس از عمل)
با نزدیک شدن جشن یک ماهگی عمل‌تان شما باید توانایی ورزش کردن را پیدا کنید. گرچه هنوز برخی محدودیت‌ها لازم است. مدت کوتاهی را هم برای شروع ورزش های قفسه سینه صبر کنید و از طرفی تمرینات در شانه ها و بازوها به تدریج اضافه می‌شوند. ولی بهترین راهنمایی ما این است که اگر احساس ناراحتی یا درد کردید آنها را متوقف کرده و مجددا” یک تا دو هفته بعد شروع کنید. به بدنتان گوش کنید و بیش از حد از آن کار نکشید. صبر، کلید اصلی برای نقاهت و بهبودی بی‌حادثه است. از برداشتن اجسام سنگین‌تر از ۲٫۵-۳ کیلو برای ۶ هفته پرهیز نمایید و این میزان و طول مدت کلی می‌تواند بوسیله جراح‌تان تنظیم شود.

تاثیرات پروتز سینه بر زیبایی اندام زنان

مزایای پروتز سینه : در عمل بزرگ کردن سینه، از پروتزهایی برای پرکردن سینه استفاده می‌شود که این پروتزها به دلایلی همچون کاهش حجم سینه پس از زایمان یا کاهش وزن داخل بدن قرار داده می شود. پیشرفته‌ترین و پرکاربرد ترین عمل بزرگ کردن سینه استفاده از پروتز سینه است. قابل پیش بینی بودن و مطالعه‌ی گسترده درباره‌ی عامل‌های خطر و ایمنی عمل، از جمله دلایل پرطرفدار بودن این روش به شمار می‌آیند. در صورتی که از سایز سینه‌های خود ناراضی هستید با انجام جراحی پروتز سینه نگرانی شما بر طرف خواهد شد. از دیگر مزایای پروتز سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برجسته و پر کردن سینه‌ها
بهبود تعادل اندام
افزایش جذابیت ظاهری و اعتماد به نفس
پروتز پس از جراحی ماستکتومی (برداشتن پستان) یا آسیب دیدگی برای ترمیم سینه مورد استفاده قرار می گیرد .

عوارض پروتز سینه چیست؟

· خونریزی

برخی بیماران در فضای اطراف پروتز دچار خونریزی داخلی می‌شوند. این خونریزی اغلب بلافاصله پس از جراحی و در برخی موارد تا ۲ هفته پس از آن اتفاق می‌افتد. در این‌صورت سینه سفت و متورم می‌شود و نیاز به جراحی دوباره دارد. طی این جراحی لاپاراسکوپی خونریزی متوقف شده و خون از محل تخلیه می‌شود. البته در این جراحی نیازی به برداشتن پروتز نیست. به احتمال زیاد بیمار پس از این جراحی در بیمارستان بستری نمی‌شود و تنها اثر کبودی روی سینه باقی می‌ماند. با این حال وضع بیمار به زودی بهبود یافته و این جراحی دوم روی نتیجه پروتز سینه تاثیر نخواهد داشت و به طور کلی احتمال عارضه‌ی خونریزی کمتر از یک درصد است.

· عفونت

عفونت مشکل ساز‌ترین عارضه پروتز سینه است اما با این وجود به ندرت و در کمتر از ۱ درصد بیماران رخ می دهد. معمولا با گذشت ۲ یا ۳ هفته از جراحی مشخص می‌شود که پروتز سینه با مشکلی رو به رو است. سینه حساس، متورم و قرمز شده و ممکن است با ترشح از جای زخم و تب همراه باشد. در این صورت بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت را به وی اطلاع دهید. در برخی مواقع، عفونت‌های خفیف با مصرف آنتی بیوتیک بهبود می‌یابند اما در اکثر موارد این کافی نیست. بیشتر بیماران با عفونت شدید در اطراف پروتز سینه لازم است پروتز را بردارند. بلافاصله پس از خارج سازی پروتز، قراردادن پروتز جدید امکان پذیر نیست و باید ۳ تا ۶ ماه صبر کرد تا اثر عفونت به طور کامل از بین برود. به احتمال زیاد هزینه عمل پروتز سینه که برای اولین بار پرداخت میشه عوارضی مانند عفونت و خونریزی را پوشش خواهد داد.

· انقباض کپسولی

پس از قراردادن پروتز سینه، بدن به عنوانی بخشی از روند بهبودی، کپسولی از بافت فیبروز در اطراف پروتز می‌سازد. این واکنش طبیعی بدن به ورود هر شئ خارجی است.

به مرور زمان، بافت فیبروز اسکار شروع به کوچک و جمع شدن می‌کند که به آن انقباض کپسولی می‌گویند. میزان و وسعت این جمع شدگی در هر شخص متفاوت است. در برخی افراد، این انقباض کپسولی می‌تواند موجب سفت و فشرده شدن پروتز شود به طوری که بیمار در سینه احساس سفتی، درد و ناراحتی کند. انقباض کپسولی عارضه‌ی غیر قابل اجتنابی است و همه افرادی که پروتز سینه انجام داده اند تا حدودی به آن دچار می‌شوند و حتی ممکن است بیمار در آینده نیاز به جراحی دوباره داشته باشد. دو روش برای کاهش سفتی ناشی از انقباض کپسولی وجود دارد که عبارت است از: کپسولوتومی باز و کپسولکتومی باز.

· پارگی پروتز

پروتز های سینه نهایتا پاره می‌شوند اما نمی‌توان به طور قطع پیش بینی کرد که چند سال پس از پروتز سینه این اتفاق خواهد افتاد و یا عمر پروتزها چقدر خواهد بود. طبق مطالعاتی که روی پروتزهای سیلیکونی انجام شد، انتطار می‌رود که این پروتزها ۷ تا ۱۲ سال دوام آورند. البته برخی از آنها با فاصله چندین سال یا حتی چندین ماه و برخی دیگر تا ۱۵ سال دوام می آورند. طبق تحقیقی که در این رابطه انجام شده است، اکثر خانم ها طی ۱۱ سال حداقل یکبار دچار پارگی پروتز سینه شده‌اند و احتمال ترکیدن آن هر سال افزایش پیدا می‌کند. سیلیکون حاصل از پارگی پروتز، در ۲۱ درصد از خانم ها به بیرون از کپسول سینه نشت پیدا می‌کند که در اکثر موارد بیمار از آن بی‌اطلاع است.

· نشت سیلیکون

مطالعات حاکی از آنند که ژل سیلیکونی درون پروتز می‌تواند در دمای طبیعی بدن تبدیل به مایع سیلیکونی شود. همچنین گزارش ها نشان می‌دهند که ممکن است سیلیکون نشت کرده و به غدد لنفاوی و ارگان های دیگر منتقل شود. در اینصورت عوارض و خطرات جدی ممکن است برای بیمار پیش آید.

· چروکیده یا موج دار شدن

چروکیده یا موج دار شدن سینه زمانی اتفاق می‌افتد که سالین (آب نمک) درون پروتزهای نمکی به سمت طرفین آن حرکت کند. البته این مشکل ممکن است با پروتزهای سیلیکونی نیز پیش آید اما احتمال آن بسیار کمتر از پروتز های نمکی می‌باشد. اگر این عارضه در نیمه بالایی سینه اتفاق بیافتد، می تواند مشکلات بیشتری را به همراه داشته باشد زیرا در تاپ های نیم تنه و مایو ها خود را نشان می‌دهد.

پروتز دائمی سینه و مزایای آن
تفاوت پروتز سینه موقت و دائم در چیست؟در مقابل پروتزهای موقت، پروتزهای دائم وجود دارند که فرد با انجام عمل جراحی پروتز را به صورت دائم درون سینه خود قرار می‌دهد. در طی این عمل فرم سینه اصلاح شده و حجم بیشتری پیدا می‌کند تا جایی که به سینه‌های طبیعی نزدیک می‌شود. پروتزهای سینه دائم انواع مختلفی دارند که بسته به نوع جراحی و شرایط بیمار، پزشک می‌تواند یک مدل را انتخاب کند.

سن مناسب جراحی پروتز سینه

بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بنظر می‌رسد که در بانوان از سن ۱۷ – ۱۸ سالگی می‌توانند از پروتز سینه استفاده کنند. ولی با وجود این باز هم تاکید می‌شود که هر شخصی منحصربفرد است و بر اساس مجموع متغیرها باید تصمیم به عمل گرفته شود.

به شکل کلی نتیجه خوب از جراحی زیبایی سینه زمانی بدست می‌آید که حمایت کافی و کامل والدین درکنار نوجوان با بلوغ احساسی و رشد جسمی وجود داشته باشد. در این شرایط و با کمک یک جراح متبحر معمولا رضایتمندی عمل جراحی در این گروه از بیماران بسیاربالا است .

در امریکا هر خانم بالغی می‌تواند این عمل را انجام دهد ولی در آنجا پروتزهای سالین (اب نمکی) را از ۱۸سالگی به بعد و پروتزهای سیلیکونی را از ۲۲سالگی به بعد توصیه می‌کنند.

چه افرادی میتوانند پروتز سینه انجام دهند؟
افراد به دلیل داشتن سینه‌های بزرگ تر و بهبود فرم سینه‌ها، خواهان جراحی پروتز سینه هستند در برخی خانم‌ها، یکی از سینه‌ها از دیگری کوچک تر است و انجام جراحی پروتز سینه می‌تواند به حفظ تعادل اندازه سینه‌ها کمک کند.

مدت زمان عمل پروتز سینه چقدر است؟

طول مدت عمل پروتز سینه، در حدود یک ساعت است و معمولاً این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

البته می‌توان جراحی را با بی‌حسی موضعی نیز انجام داد. به طور معمول فرد در همان روز مرخص می‌شود و نیازی نیست تا در بیمارستان یک شب بماند.

انواع پروتز سینه و مزایای هرکدام

قبل از اقدام به هرگونه جراحی لازم است اطلاعات کافی درباره آن داشته باشیم تا با آگاهی کامل تصمیم بگیریم. انواع پروتز سینه بر اساس جنس به سه دسته سیلیکونی، سالین (آب نمک) و کامپوزیتی تقسیم بندی می‌شوند. فرم آن‌ها نیز به شکل گرد و قطره اشکی است.

پروتز برای بزرگ کردن سینه
جراحی زیبایی سینه، سینه را به اندازه مطلوب رسانده و آن را خوش فرم می‌کند. همچنین می‌توان با این روش غیر یکنواختی سینه را نیز بهبود بخشید و کمی لیفت نیز ایجاد کرد. در صورتی که از اندازه و یا فرم سینه‌های خود ناراضی هستید، می‌توانید با یک جراح پلاستیک مشاوره کنید. اگر فکر می‌کنید سینه‌ های شما بیش از حد بزرگ یا کوچک و یا حالت افتادگی دارند و یا اگر به خاطر بیماری خاصی یکی یا هر دو سینه ‌ی خود را از دست داده اید، می‌‌توانید با انجام عمل سینه تمامی این مشکلات را برطرف کنید.

پروتز سینه مدل اشکی

در جراحی سینه در مدل اشکی، معمولاً پزشک در سه محل متفاوت، یعنی زیر بغل، بافت اطراف نوک پستان و دور ناف یا چین زیر سنیه برش‌های انجام می‌دهد و سپس پروتز را وارد قفسه سینه می‌کند. بعد از آن بدن پروتز را در جای وارد شده نگه می دارد و از جابه جا شدن آن زیر پوست جلوگیری می کند. سپس پزشک جراح، محل برش را در جای مناسب خود می بندد و بخیه می زند. بیمار بعد از گذشت چند روز می تواند پس از مشاوره پزشک خود محل پانسمان را توسط پزشک متخصص باز کرده و تغییرات را کم کم مشاهده کند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد