_

عمل بینی گوشتی

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در سراسر جهان به خصوص در کشور ماست . سالانه بالغ بر ۱۵۰ هزار عمل رینوپلاستی یا همان عمل بینی در ایران انجام می‌شود. به گونه‌ای که بسیاری از افراد از کشورهای دیگر برای انجام آن به ایران سفر می‌کنند.
رینوپلاستی سبب ایجاد تناسب بینی با سایر اعضای صورت و نیز رفع مشکلات تنفسی ناشی از نواقص ساختاری بینی فرد می‌گردد. در جامعه امروزی اصطلاحی به نام عمل بینی گوشتی رواج پیدا کرده است. اما معیارهای تشخیص بینی گوشتی چیست؟
نحوه شناسایی بینی‌های گوشتی بسیار ساده است، به طور معمول این نوع بینی دارای پوست ضخیم می‌باشد و این مهم‌ترین فاکتور در تشخیص نوع بینی افراد می‌باشد از معیارهای دیگر آن، سوراخ‌های ریزی است که بر روی پوست بینی دیده می‌شود. این سوراخ‌های ریز، منافذ باز پوستی ناشی از ضخامت بالای پوست است که چربی از آن ترشح می‌شود. از سوی دیگر زمانی که پره‌های بینی از پایین مشاهده می‌شود، پره‌ها بسیار ضخیم می‌باشد که این امر نشان‌دهنده چربی زیاد پوست است.

با توجه به مشخصات بینی گوشتی، نتایج عمل بینی گوشتی با استخوانی متفاوت است. بیمار می‌بایست نسبت به این تغییرات و انتظاراتش از آن، واقع‌گرا باشد و به تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی توجه کند. زیرا مشکلات این نوع بینی‌ها قابل رفع بوده ولی به دلیل ضخامت پوست میزان زیبایی که بعد از عمل از خود نشان می‌دهد با بینی‌هایی که پوست نازکی دارند متفاوت است.

بهترین روش های جراحی بینی گوشتی

به دلیل حساسیت عمل بینی گوشتی ، این جراحی باید توسط بهترین جراح بینی گوشتی انجام شود و جراحی برای به دست آوردن یک بینی زیبا باید با هدف ایجاد تعادل در چهره و رفع مشکلات تنفسی انجام شود و نباید با توجه به مد روز و دیدگاه عموم جامعه از یک بینی خوش فرم و زیبا اقدام به عمل بینی نمایید.

تکنیک‌های جراحی بینی باید متناسب با آناتومی صورت و نیازهای بیمار انتخاب شود و هیچ روش واحدی وجود ندارد که برای همه‌ی بیماران مناسب و عملی باشد.

پس از تصمیم اولیه برای انجام عمل جراحی بینی، مرحله بعدی مشاوره از جراح پلاستیک برای ارزیابی بهترین روش برای شماست. جهت دریافت مشاور رایگان با دکتر وقردوست فوق تخصص جراحی زیبایی با ما تماس بگیرید.

همه چیز درباره جراحی بسته بینی گوشتی

در این روش جراح تمامی برش‌ها را از داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند و هیچ برشی روی سطح بیرونی بینی ایجاد نمی‌شود.

مزایا عمل بسته بینی گوشتی

هیچ زخم قابل رویتی به وجود نمی‌آید.
طول زمان جراحی در اتاق عمل کوتاه‌تر است.
بهبود زخم‌ها و کاهش ورم سریع‌تر است و پس از عمل زودتر به نتیجه مورد نظر می‌رسید.
معایب عمل بسته بینی گوشتی
به دلیل نداشتن دید و دسترسی کافی به ساختار بینی، جراح نمی‌تواند تغییرات اساسی و پیچیده روی بینی ایجاد کند.

 

همه چیز درباره جراحی بسته بینی گوشتی

در این روش جراح تمامی برش‌ها را از داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند و هیچ برشی روی سطح بیرونی بینی ایجاد نمی‌شود.

مزایا عمل بسته بینی گوشتی

هیچ زخم قابل رویتی به وجود نمی‌آید.
طول زمان جراحی در اتاق عمل کوتاه‌تر است.
بهبود زخم‌ها و کاهش ورم سریع‌تر است و پس از عمل زودتر به نتیجه مورد نظر می‌رسید.
معایب عمل بسته بینی گوشتی
به دلیل نداشتن دید و دسترسی کافی به ساختار بینی، جراح نمی‌تواند تغییرات اساسی و پیچیده روی بینی ایجاد کند.

همه چیز درباره جراحی باز بینی گوشتی

در این روش با ایجاد برش روی سطح خارجی و داخلی بینی جراح پوست روی بینی را به بالا حرکت می‌دهد.

مزایا عمل باز بینی گوشتی

به دلیل دسترسی و دید کامل جراح به ساختمان بینی ایجاد تغییرات پیچیده دقیق‌تر صورت می‌گیرد.
کاهش ریسک قرینه نشدن سوراخ‌های بینی پس از عمل.
ایجاد تغییرات اساسی در بینی امکان‌پذیر است.
معایب عمل باز بینی گوشتی
به وجود آمدن جای بخیه قابل رویت برای مدتی کوتاه (جای بخیه تا چند هفته پس از انجام جراحی کاملا از بین می‌رود).
مدت زمان بهبودی و دوران نقاهت طولانی‌تر است.

 

آیا امکان بازگشت جراحی بینی گوشتی وجود دارد؟

شاید تاکنون شنیده باشید بینی افراد بعد از جراحی به حالت قبلی باز می گردد.ماندگاری جراحی بینی گوشتی چقدر است؟
با توجه به پیشرفت تکنیک‌های جراحی امروزه این امر رخ نمی‌دهد، اما باید توجه داشته باشید که انتخاب پزشک در این امر بسیار تاثیرگذار است. زیرا اگر جراح به درستی به روش های مخصوص این نوع جراحی آشنا نباشد، این اتفاق می‌تواند رخ بدهد

هزینه عمل بینی استخوانی چقدر است ؟

هزینه جراحی بینی در ایران بر اساس هر فرد می‌تواند بسیار متفاوت باشد، ولی با در نظر گرفتن مواردی که باید بابت آن هزینه کنید می‌توانید هزینه تقریبی آن را تخمین بزنید:

نوع بینی بیمار
هزینه عمل بینی‌های گوشتی معمولا بیشتر از بینی استخوانی می‌باشد.
مشکلات بینی.
دستمزد جراح که بر اساس تجربه و تخصص تعیین می‌شود.

  • شهر محل جراحی
  • (شهر بزرگ مثل تهران یا مشهد عموما گران‌تر از شهرهای کوچک است).
  • کلینیک یا بیمارستان محل انجام جراحی.
  • هزینه امکانات و تجهیزات اتاق عمل.
  • هزینه اشخاصی مانند متخصص بیهوشی و دستیاران جراح که برای انجام
  • یک عمل موفقیت آمیز باید با جراح همکاری کنند.
  • مشاوره قبل از عمل.
  • جلسات معاینه بعد از عمل.
  • مراقبت های بعد از عمل مانند دارو.
  • آزمایشات پیش از عمل.
  • تصویر برداری قبل و بعد از عمل.
جراحی استخوانی

هزینه جراحی بینی گوشتی چقدر است؟

هزینه عمل بینی گوشتی برای هر شخص متفاوت است و پس از جلسات مشاوره، جراح می‌تواند در باره آن اظهار نظر کند. در مجموع هزینه رینوپلاستی شامل موارد زیر می‌باشد:

نوع بینی بیمار.
شهر محل جراحی.
کلینیک یا بیمارستان محل انجام جراحی.
دستمزد جراح که بر اساس تجربه و تخصص تعیین می‌شود.
مراقبت های بعد از عمل مانند دارو.
آزمایشات پیش از عمل.
تصویر برداری قبل و بعد از عمل.

مدت زمان چسب زدن بینی های گوشتی به چه صورت است؟

نحوه چسب زدن در بینی‌های گوشتی و استخوانی تفاوتی ندارند. اما به طور معمول مدت زمان چسب زدن در بینی‌های گوشتی از سه تا چهار هفته متفاوت خواهد بود. همچنین بهتر است بدانید که مدت زمان چسب زدن در مردان و زنان متفاوت نیست.

مراقبت های بعد از جراجی بینی گوشتی و استخوانی با یکدیگر تفاوتی ندارد اما تنها نکته‌ای که باید به آن دقت شود این است که با توجه به نوع بینی مدت زمان چسب زدن کمی متفاوت خواهد بود.

تاثیر پوست بر نتیجه جراحی بینی گوشتی چقدر است؟

پوست تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی بینی خواهد داشت. به طور معمول نتیجه جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت نیست آنچه تاثیر به نتیجه جراحی خواهد داشت، پوست بینی است. به طور مثال برای افراد بیان می‌شود که نتیجه جراحی بینی گوشتی به دلیل ضخامت پوست متغیر خواهد بود اما در بینی‌های استخوانی به دلیل پوست نازکی که دارند، می‌توان نمره بیست را به آن ها داد. از طرفی نکته بسیار مهم این است که نازکی بیش از حد پوست باعث کاهش میزان نتیجه عمل خواهد بود

نتیجه عالی جراحی بینی گوشتی

نتیجه جراحی بینی گوشتی به نسبت جراحی بینی استخوانی که پوست نازک‌تر است متفاوت بوده ولی نتیجه هر دو نوع بینی بهبودی و رفع مشکلات بینی است.

اما نکته‌ای بسیار حائز اهمیت این است که بایستی واقع‌گرا باشید و جهت رفع مشکلات بینی به جراح پلاستیک مراجعه نموده تا اقدامات جراحی صورت گرفته و در نهایت نتیجه جراحی رضایت‌بخش را برای شما به همراه داشته باشد.

در نهایت بگوییم، اگر بخواهید بدانید که نیاز به جراحی بینی دارید می‌توانید از بینی خود عکس گرفته و آن را برای جراح بینی ارسال نموده تا مشکلات بینی تشخیص داده شده و سپس اقدامات لازم برای جراحی بینی صورت گیرد

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی شامل چه مواردی است؟

بینی ها در حقیقت بر اساس نوع پوست که مهم ترین فاکتور است به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می‌شوند بینی‌های استخوانی پوستی نازک و معمولا خشک دارند و بینی‌های گوشتی دارای پوستی ضخیم‌اند که سطح آن معمولا دارای غدد چربی فراوان می‌باشد. همچنین تاثیرات جراحی بینی گوشتی و استخوانی متفاوت است. ممکن است افرادی که دارای بینی قوزدار هستند همچنان پوست ضخیم و چرب داشته باشند که این افراد به دسته دارای بینی‌های گوشتی تعلق می‌گیرند. برعکس این موضوع نیز برای افرادی که نوک بینی پهن و بزرگی دارند اما همچنان پوستشان نازک است صدق می‌کند.

اما چون معمولا در افرادی که پوستی نازک دارند جزئیات زیر پوست از قبیل غضروف و استخوان واضح هستند نقص‌های پل بینی آنها دیده می‌شود و به همین دلیل عموما بینیشان قوز دار است.

در حالی که در بینی‌های گوشتی، ضخیم بودن پوست و لایه چربی باعث می‌شود استخوان بینی واضح نباشد و نقص‌های تیغه بینی مشخص نشو.

نمونه عمل های بینی گوشتی دکتر وقردوست


امکان ارسال نظر وجود ندارد