_

عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی چند سالی است که در بین افرادی که قصد جراحی زیبایی بینی دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. در سالیان قبل مدل بینی عروسکی جایگاه خاصی را در بین متقاضیان داشت و بسیاری از افراد درخواست جراحی بینی به سبک فانتزی را داشتند. اما با توجه به غیر علمی و غیر اصولی بودن آن و همین‌طور مشکلات ساختاری و تنفسی که به دنبال داشت، امروزه تا حد زیادی از محبوبیت بینی‌های فانتزی و عروسکی کاسته شده است. خوشبختانه بیشتر افراد به این باور رسیده‌اند که صرفا کوچکی، سربالا بودن و قوس زیاد بینی نمی‌تواند دلیل بر زیبایی آن باشد؛ چون زیبایی در تناسب و سادگی است.

عمل بینی طبیعی که با تغییر در استخوان یا غضروف صورت می‌گیرد، رینوپلاستی طبیعی نام دارد. رینوپلاستی یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین عمل‌ها در بین کسانی است  که طالب زیبایی ظاهری بیشتری در چهره‌ی خود هستند. معمولا رینوپلاستی را جهت ترمیم بینی پس از آسیب‌دیدگی، اصلاح مشکلات تنفسی یا نقص هنگام تولد و یا بخاطر این که مراجعه‌کننده از ظاهربینی خود به حد کافی رضایت ندارد، انجام می‌دهند.

روش جراحی بینی طبیعی، شکل بینی را تا حد زیادی در حالت طبیعی نگه می‌دارد و عمده تمرکز خود را بر مشکلات بینی مانند مشکلات تنفسی قرار می‌دهد. بنابراین می‌تواند مناسب‌ترین نوع عمل بینی شناخته شود و بیشترین میزان رضایت‌مندی را در بیمار به وجود آورد.

جراحی بینی طبیعی جهت رفع نواقص بینی به صورت طبیعی و نچرال

تکنیک و روش جراحی بینی طبیعی با توجه به شرایط بیمار، توسط پزشک انتخاب می‌شود. تفاوت این دو روش در نوع و محل برش‌هایی است که حین جراحی زیبایی بینی، روی آن ایجاد می‌شود. در گذشته بیشتر از روش بسته استفاده می‌شد، اما پس از دستیابی به تکنیک‌های جدید، در حال حاضر بکارگیری تکنیک جراحی باز در اولویت می‌باشد.

مزایای جراحی بینی طبیعی به روش باز

در جراحی باز بینی طبیعی برش بر روی کلوملا ایجاد می‌شود. در این حالت احتمال تحلیل تکیه‌گاه نوک بینی نسبت به روش بسته کمتر است. در روش باز جراح دید کامل‌تری به ساختار بینی بیمار دارد. بنابراین در جراحی‌هایی که از پیچیدگی بیشتری برخوردارند، روش باز مناسب‌تر است.
در حراجی باز بینی طبیعی، احتمال بروز عدم تقارن نیز کاهش می‌یابد

 

تاثیرات جراحی بینی طبیعی بر زیبایی چهره

مهم ترین هدف جراحی بینی طبیعی رفع نقص‌های بینی است. به طور مثال در فردی که بینی دارای قوز باشد، می‌تواند با استفاده از این سبک جراحی، مشکل قوز بینی خود را رفع کند، بدون آن که بینی فرم اصلی خود را از دست بدهد. در جراحی بینی طبیعی با تغییر در شکل نوک بینی، پهنای بینی و پل بینی سعی می‌شود تا ضمن زیبایی بینی، هماهنگی حداکثری آن را با اجزای دیگر صورت حفظ کنیم. به نحوی که بیماران رضایت بالایی را از نتیجه عمل طبیعی اعلام می‌دارند.

علل مراجعه افراد برای انجام عمل بینی طبیعی چیست؟

برخی از بیماران به دلیل مشکلات تنفسی و همچنین انحنای بینی و یا داشتن قوز در بینی خود به انجام این عمل بینی طبیعی دست می‌زنند؛ به این امید که مشکلات ظاهری و نواقص آناتومیک بینی‌شان تا حد زیادی اصلاح شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از این دلایل خواهیم پرداخت:

اصلاح شکل قوز بینی.
تغییر شکل در قسمت نوک بینی.
تغییر طول بینی.
تغییر پهنای بینی.
تغییر سایز سوراخ‌های بینی.
نیاز به عمل مجدد بینی برای اصلاح جراحی قبلی.
باز کردن مجاری بینی.
رفع مشکلات ساختاری که موجب اختلال در تنفس می‌شو

مناسب ترین سن جراحی بینی چه سنی است؟

در صورتی که عمل بینی طبیعی در سنین کم و قبل از رسیدن فرد به بلوغ کامل انجام شود در رشد صورت او تاثیرات منفی ایجاد می‌کند. طوری که چهره او در بزرگسالی حالت نرمال و طبیعی نخواهد داشت. به همین علت است که جراحان بینی تاکید دارند در صورتی که قصد عمل زیبایی صورت دارید در بهترین سن جراحی بینی یعنی ۲۰ الی ۳۰ سال اقدام به عمل کنید. چرا که در این بازه سنی اجزاء صورت فرد کامل رشد کرده و او از نظر فکری و جسمی به بلوغ کامل رسیده است. همچنین تصمیمی که در این بازه فرد برای انجام جراحی زیبایی بینی می‌گیرد از سر احساسات و شرایط دوره بلوغ جوانی نیست؛ پوست نیز حالت کشسانی و الاستیک خود را حفظ کرده است

 

حداقل سن مناسب رینوپلاستی طبیعی

به طور کلی می‌توان گفت برای انجام عمل زیبایی بینی دختران باید حداقل ۱۶ سال و پسران حداقل ۱۸ سال داشته باشند. در هر صورت جراح برای انجام جراحی زیبایی بینی باید تمامی اجزا صورت را جهت رسیدن به بلوغ کامل فرد بررسی نماید و در صورت تایید توقف رشد غضروف‌های بینی، میتوان مشاوره و اقدامات پیش از رینوپلاستی را به جریان انداخت.به همین دلیل انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی بسیار مهم است.

حداکثر سن مناسب رینوپلاستی طبیعی

معمولاً عمل بینی پس از ۶۰ سالگی انجام نمی‌شود. چون بعد از این سن، خاصیت کشسانی پوست به مقدار قابل توجهی از دست رفته است. یعنی پوست و خود بینی دچار افتادگی بیشتر و بیشتر می‌شوند. بنابراین جراح بینی نمی‌تواند در فرم کلی بینی یا در نوک آن تغییراتی ایجاد کند و نتیجه رضایت بخشی را برای بیمار به ارمغان آورد. دوره نقاهت عمل بینی طبیعی نیز بسیار به طول خواهد انجامید.

همچنین مواجه برای بیهوشی عمل، برای افراد بالای ۶۰ سال خطرناک خواهد بود. در چنین شرایطی باید با جراح بینی خوب مشورت نمایید تا با بررسی کامل شرایط، پیشنهاد مناسب شما را ارائه ده

نمونه عمل های بینی طبیعی دکتر وقردوست


امکان ارسال نظر وجود ندارد