_

تزریق بوتاکس پیشانی

داشتن پوستی شاداب و صاف، تأثیر به سزایی در زیبایی چهره و بدن انسان‌ها دارد تاحدی‌که بسیاری از مردان و زنانی که به سبب بالارفتن سن یا زمینه‌های ارثی، دچار چین‌وچروک‌های پوستی می‌شوند، به فکر راه‌هایی برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها می‌افتند. زیرا به‌مرور زمان پوست انسان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چروک‌ها و افتادگی‌ها یکی‌یکی خود را نمایان می‌کنند. یکی از این نواحی که به نحو شایعی دچار چین‌وچروک می‌شود، پیشانی است. یکی از راه‌های خلاصی از این چین‌وچروک‌ها نیز، تزریق بوتاکس پیشانی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

چین‌وچروک‌های پیشانی در کسانی که مدام اخم می‌کنند یا ابروهای خود را بالا می‌دهند خود را نشان می‌دهد. تزریق بوتاکس پیشانی، پس از تزریق به ناحیه موردنظر، به گیرنده‌های عصبی آن بافت می‌چسبد و آن ها را فلج می‌کند. به این صورت، هر زمان که سیستم عصبی دستور به اخم کردن یا بالابردن ابروها بدهد، سم بوتاکس ماده شیمیایی ترشح شده برای حرکت را خنثی می‌کند و مانع از ایجاد چروک روی پیشانی می‌شود.

بنابراین بوتاکس پیشانی یکی از روش های غیرتهاجمی کارآمد برای مقابله با چین‌وچروک‌هایی است که بر روی پیشانی ایجاد می‌شوند و ظاهری غیر دل‌چسب پدید می‌آورند. در ادامه مقاله، تمام آنچه در مورد بوتاکس پیشانی باید بدانید را آورده‌ایم.

تاثیر فوق العاده بوتاکس پیشانی بر چهره زنان و مردان

موضوعی که شاید خیلی از افراد به آن آگاه نیستند این است که بوتاکس پیشانی مردان با زنان متفاوت است. در مورد بوتاکس پیشانی مردان، هم محل تزریق بوتاکس پیشانی و هم مقدار تزریق بوتاکس پیشانی با زنان متفاوت است. زیرا میزان بافت عضلانی در صورت مردان بیشتر است. مردان به طور متوسط بیشتر از زنان در معرض نور آفتاب هستند و به طور متوسط، بیشتر اخم می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که شدت چین‌وچروک‌های پیشانی در مردان بیشتر باشد و همین امر، روند تزریق بوتاکس پیشانی مردان را متفاوت می‌کند.

تزریق بوتاکس پیشانی

حدود بیست درصد از مردان، از مخاطبان عمل تزریق بوتاکس پیشانی هستند. طیف اهداف آن ها از رفع چین‌وچروک با بوتاکس تا جلوگیری از تعریق زیاد یا درمان میگرن، گسترده است. هم چنین ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی در مردان، کمتر از زنان است. اما بازهم شکی وجود ندارد که بوتاکس پیشانی از راه‌های مؤثر است و بوتاکس پیشانی مردان نیز به همین دلیل، عملی بسیار پرطرف‌دار است.

علت محبوبیت تزریق بوتاکس پیشانی در زنان

رفع چین‌وچروک با تزریق بوتاکس پیشانی، روشی مختص به یک جنسیت نیست و همان‌طور که دانستیم، مردان بسیاری نیز از این شیوه استفاده می‌کنند. اما بنا بر آمار، نسبت به مردان، زنان بیشتری وجود دارند که رفع چین‌وچروک‌های صورت را دغدغه خود می‌دانند. بوتاکس پیشانی زنان نیز علاوه بر اینکه یک عمل زیبایی است، بنا بر تشخیص پزشک برای درمان میگرن یا جلوگیری از تعریق بیش از اندازه نیز استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس پیشانی زنان، محدودیت سنی خاصی ندارد. تمام بانوان بالای بیست سال مجازند از تزریق بوتاکس پیشانی برای جلوگیری یا درمان موقتی چروک‌های صورت استفاده کنند.

تاثیرات تزریق بوتاکس پیشانی معمولاً تا شش ماه قابل‌مشاهده‌اند و پس از آن نیز، می‌توانید با تمدید تزریق، ظاهر دلخواه خود را حفظ کنید.

آیا زنان باردار نیز می‌توانند از تزریق بوتاکس پیشانی استفاده کنند؟

در مورد اینکه تزریق آن مقدار از سم بوتاکس که در عمل‌های زیبایی مانند بوتاکس پیشانی زنان استفاده می‌شود بر روی جنین اثر می‌گذارد، هیچ نتیجه دقیقی وجود ندارد. به‌عبارت‌دیگر متخصصان نتوانسته‌اند ثابت کنند که با تزریق بوتاکس پیشانی در دوره بارداری، آسیبی به جنین می‌رسد اما بازهم پزشکان به مراجعان باردار خود پیشنهاد می‌کنند که تزریق بوتاکس پیشانی را تا اتمام دوره شیردهی بعد از زایمان به تعویق بیندازند.

بوتاکس پیشانی چه تاثیراتی بر زیبایی چهره دارد؟

بوتاکس پیشانی این روزها عملی بسیار رایج و پرطرف‌دار است. به همین دلیل لازم است در این جا به فواید حاصل از این عمل اشاره کنیم. تاثیرات بوتاکس پیشانی در این موارد خود را نشان می‌دهد:

بازیابی زیبایی چهره: بسیاری از افرادی که به دلیل ظهور چروک‌های پیشانی اعتمادبه‌نفس خود را ازدست‌داده‌اند می‌توانند از شیوه رفع چین‌وچروک با بوتاکس استفاده کنند ظاهر دلخواه و متعاقباً، اعتمادبه‌نفس خود را بازیابند.
درمان تعریق بیش از حد: افراد زیادی وجود دارند که از تعریق بیش از حد پیشانی خود رنج می‌برند. در این موارد ممکن از پزشک متخصص، بوتاکس پیشانی را به این افراد پیشنهاد کند. این شیوه مؤثر است و طرف‌داران زیادی دارد.
درمان سردردهای میگرنی: یکی دیگر از فواید بوتاکس پیشانی در مورد افرادی است که از سردرهای شدید میگرنی رنج می‌برند. دیده شده که تزریق بوتاکس پیشانی توانسته مفید باشد و از بخشی از این دردها جلوگیری کند یا شدتشان را کم کند.
فلج بل: فلج بل ماحصل وارد شدن آسیب به اعصاب صورت است و می‌تواند باعث افتادگی صورت شود. البته بوتاکس پیشانی درمان عارضه فلج بل نیست اما می‌تواند تا حدودی از عوارض ناخوشایند این بیماری کم کند.

عوارض محدود تزریق بوتاکس پیشانی

گرچه تزریق بوتاکس از بی‌خطرترین عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود، اما بازهم ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. آشنایی با عوارض تزریق بوتاکس پیشانی باعث می‌شود که در صورت مواجهه با آن ها آرامش خود را از دست ندهید و به‌موقع در به کنترل و درمان آن ها بپردازید.

از بین عوارض بوتاکس پیشانی، یکی افتادگی پشت پلک است. این عارضه زیاد دیده می‌شود. مدت‌زمان ماندگاری افتادگی پشت پلک می‌تواند بین دو تا چهار هفته باشد که البته پیش از سپری شدن این مدت نیز، می‌توانید با مصرف قطره چشم آن را بهبود بخشید. البته لازم است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

یکی دیگر از عوارض بوتاکس پیشانی می‌تواند ورم دور چشم و پیشانی باشد. این عارضه نشان‌دهنده آلرژی بدن شما به دارو است. تورم ناشی از آلرژی دارویی، طی چند ساعت به سمت نواحی پایین‌تر نیز پیشروی می‌کند. البته این عارضه، چندان شایع است اما احتمال بروز آن در افرادی با بیماری زمینه‌ای مانند آسم، فشارخون و مشکل کلیه بیشتر است.

هم چنین ممکن است با بوتاکس پیشانی، فرد دچار عارضه فشار چشم شود. از نشانه‌های این عارضه، ریزش اشک و درد چشم است. در صورت مشاهده این علائم، لازم است به پزشک خود مراجعه کنید.

هرچیزی که برای تزریق بوتاکس پیشانی باید بدانیم

بعد از انجام بوتاکس پیشانی، برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، کافی است به مجموعه نکاتی که دررابطه‌با مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی در این مقاله گردآورده‌ایم توجه کنید.

یک الی دو روز پس از تزریق بوتاکس پیشانی ورزش نکنید. فعالیت‌های ورزشی ممکن است موجب جابه‌جایی بوتاکس تزریق شده به پیشانی شوند و اثرگذاری آن را کاهش داده یا به تعویق بیندازند. هم چنین، ورزش‌کردن در این بازه ممکن است باعث بروز کبودی در نقاط تزریق بوتاکس پیشانی شود که البته با کمپرس یخ التیام می‌یابد.
یکی دیگر از مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی، اجتناب از ماساژ است. البته بعد از گذشت یک روز از عمل بوتاکس پیشانی، دست زدن به ناحیه تزریق مشکلی ندارد اما باید توجه داشته باشید که از ایجاد فشار مضاعف بر پیشانی خود با فشار دادن یا ماساژدادن آن خودداری کنید.
بعد از بوتاکس پیشانی، لازم است پنج تا هفت ساعت نخوابید و بعد از آن نیز، تا دو روز در هنگام خوابیدن توجه داشته باشید که سر خود را بالا نگاه‌داشته‌اید و قبل از خوابیدن، فعالیت‌های سنگین انجام ندهید. حتی‌الامکان، برای استراحت‌های میان روز، به صورت نشسته بخوابید.
در مورد استحمام؛ طی دو روز اول بعد از عمل بوتاکس پیشانی حمام نکنید. پس از آن البته حمام کردن مانعی ندارد فقط باید مطلع باشید که فشار خیلی زیاد یا گرمای بیش از حد آب می‌تواند بر روی حالت بوتاکس تأثیر بگذارد؛ بنابراین از این دو مورد اجتناب کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
در مورد سفرهای هوایی؛ لازم است بدانید که اختلاف شدید در فشار هوا، آن‌گونه که طی پرواز رخ می‌دهد، می‌تواند در عملکرد بوتاکس تأثیر بگذارد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا دو روز پس از عمل بوتاکس پیشانی از سفرهای هوایی اجتناب کنید.
بلافاصله بعد از عمل بوتاکس پیشانی، آرایش نکنید.
مصرف الکل و سیگار به‌طورکلی بر روی خاصیت ارتجاعی پوست اثر می‌گذارد. به همین دلیل کسانی که الکل یا سیگار مصرف می‌کنند باید در نظر داشته باشند که ممکن است باتوجه‌به سبک زندگی‌شان، نتیجه صددرصد دلخواه خود را از عمل بوتاکس پیشانی نگیرند.

فواید تزریق بوتاکس پیشانی بر خطوط اخم چیست

مزایای تزریق بوتاک پیشانی بر خط اخم چیست؟خط اخم یکی از رایج‌ترین دلایل مراجعه افراد به متخصصان بوتاکس است. خطوط اخم دودسته‌اند؛ یکی آن ها که به صورت دائمی روی پیشانی وجود دارند و دیگری آن ها که در صورت تغییر حالت چهره، یعنی با اخم کردن بر روی پیشانی ظاهر می‌شوند. در مورد خطوط اخم دسته اول، باید بگوییم که بوتاکس چندان مؤثر نیست و پیشنهاد می‌شود برای رفع آن ها از شیوه‌های دیگری استفاده شود اما در مورد دسته دوم، بوتاکس خط اخم دقیقاً مؤثر است.

بوتاکس که خاصیت فلج کنندگی عضلات را دارد، کمک می‌کند زمانی که حالت چهره به اخم تغییر می‌کند، چروک‌های عمیقی روی پوست ظاهر نشوند و زیبایی فرد را تحت تأثیر قرار ندهند.

بوتاکس خط اخم در بین زنان و مردان رایج است و در اکثر مواقع، به بیان خودشان، ازآن‌جهت که چهره‌شان را شاداب‌تر نشان می‌دهد، باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در آن ها می‌شود.

تاثیر بوتاکس بر کاهش چروک دورچشم

اغلب افرادی که برای بوتاکس پیشانی و دور چشم به متخصصان مراجعه می‌کنند در مورد حدود کارایی بوتاکس در مورد سیاهی و گودی زیر چشم و چروک‌های اطراف چشم کنجکاوند. باید بگوییم که بوتاکس پیشانی و دور چشم می‌تواند چروک‌های دور چشم و پیشانی را برطرف کند اما در مورد تأثیر بوتاکس بر سیاهی و گودی زیر چشم هیچ نتیجه دقیقی در دست نیست و نمی‌توان این شیوه را با اطمینان به مراجعین پیشنهاد کرد.

مدت ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی، عملی پربازده و محبوب است اما برای هرکسی که می‌خواهد اقدام به انجام این عمل زیبایی کند، میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی جای سؤال دارد. به طور متوسط نتایج حاصله حداکثر تا شش ماه باقی می‌مانند اما اینکه نتایج حاصله تا چه مدت باقی بمانند علاوه بر مراقبت­های بعد از بوتاکس پیشانی که مربوط به چند روز اول بعد از عمل است و در همین مقاله به نحو جامع به آن ها پرداختیم، به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

مارک بوتاکس؛ همان‌طور که می‌دانید در بازار انواع مختلفی از بوتاکس موجود است که هرکدام محصول کشور جداگانه‌ای هستند. لازم است پیش از انجام عمل در مورد بهترین مارک بوتاکس پیشانی با پزشک خود مشورت کنید زیرا کیفیت بوتاکس، میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
پزشک و کلینیک؛ باید توجه داشته باشید که عمل بوتاکس پیشانی خود را به یک کلینیک معتبر و به دست یک پزشک متخصص حاذق بسپارید. در این صورت می‌توانید ببینید که بوتاکس پیشانی شما، ماندگاری و کیفیت بالاتری خواهد داشت.
نور خورشید؛ اینکه مستقیماً زیر نور خورشید قرار بگیرید، برای پوست مضر است اما چنانچه بوتاکس پیشانی انجام داده باشید، آثار مخرب قرارگرفتن زیر نور خورشید را سریع‌تر و بیشتر حس خواهید کرد. نور خورشید، میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی را کاهش می‌دهد بنابراین پیشنهاد می‌شود حتی‌الامکان از آن اجتناب کنید و در صورت لزوم از ضدآفتاب‌هایی که حاوی ویتامین A و D هستند استفاده کنید.
کرم مرطوب‌کننده؛ استفاده مستمر از کرم‌های مرطوب‌کننده مرغوب و سازگار با نوع پوست شما، می‌تواند عمر مفید بوتاکس پیشانی را افزایش دهد.
مکمل روی (zinc)؛ طبق تحقیقات و مشاهدات جدید، استفاده از مکمل روی، راهی ارزان و کارآمد برای افزایش طول عمر مفید بوتاکس پیشانی است.
ورزش؛ هرچه میزان متابولیسم بدن یک فرد بیشتر باشد، میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی در او کمتر می‌شود. پس اگر یک ورزشکار حرفه‌ای هستید و به فعالیت بدنی سنگین و مداوم عادت دارید، باید مطلع باشید که تأثیرات بوتاکس پیشانی در شما سریع‌تر محو می‌شوند.
مشکلات هورمونی و تیروئیدی؛ این دسته مشکلات اثرگذاری بوتاکس را محدود می‌کنند و پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بنابراین بهتر است پیش از انجام بوتاکس پیشانی از نبود این مشکلات اطمینان حاصل کنید تا مجبور به صرف مجدد هزینه بوتاکس پیشانی نشوید.

آیا بوتاکس پیشانی پرهزینه است؟

عوامل بسیاری وجود دارد که بر هزینه بوتاکس پیشانی اثر می‌گذارد. از جمله می‌توان به مارک بوتاکس، کلینیک منتخب شما، کارمزد پزشک متخصص و هزینه‌های جانبی دیگر اشاره کرد. مانند جلسات مشاوره پیش از عمل بوتاکس پیشانی و آزمایش‌هایی که ممکن است بنا بر تشخیص پزشکتان، نیاز به انجام آنها داشته باشید.

نتیجه‌گیری

بوتاکس پیشانی این روزها عملی بسیار پرطرف‌دار و کارآمد است و افراد زیادی به رفع چین‌وچروک با بوتاکس روی می‌آورند. عمل بوتاکس پیشانی، محدودیت جنسیتی ندارد و خانم‌ها و آقایان هر دو می‌توانند از فواید آن بهره ببرند. البته بوتاکس پیشانی مردان و بوتاکس پیشانی زنان دارای تفاوت‌های بنیادی هستند که در بالا مفصل به آنها پرداختیم. عوارض بوتاکس پیشانی، چندان نگران‌کننده نیستند و در صورت توجه به مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی، فرد به عوارض ناگواری دچار نمی‌شود و عوارض عمومی نیز زودگذر هستند و نیازی به نگرانی درموردشان وجود ندارد.

بوتاکس علاوه بر پیشانی، بر نقاط دیگر صورت نیز مؤثر است. بوتاکس پیشانی و دور چشم و بوتاکس خط اخم، همگی از موارد پرطرف‌دار و مؤثر کاربرد سم بوتاکس هستند. تأثیرات عمل بوتاکس پیشانی معمولاً تا شش ماه باقی می‌ماند که البته می‌توانید با شناخت عوامل مؤثر بر میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی، طول عمر مفید آن را افزایش دهید. البته باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین عامل، انتخاب بهترین مارک بوتاکس پیشانی است. پس مشورت با پزشک خود را در این مورد از یاد نبرید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد